Peršokti prie turinio

Sveiki atvykę į Kinomanai.lt svetainę!
Prisiregistruokite, jei norite matyti visas forumo temas. Prisiregistravę ir prisijungę galėsite kurti naujas temas, rašyti atsakymus ir dar daugiau. Jei jau esate užsiregistravęs, prisijunkite čia - kitu atveju susikurkite paskyrą nemokamai!

tiesakaipmelas

tiesakaipmelas

Užsiregistravo 25 Nov 2009
Neprisijungęs Paskutinį kartą lankėsi Dec 02 2016 01:42 PM
-----

#22199 Trump. edukacinis siaubo filmas: Paskutinis Helovynas

Parašė: tiesakaipmelas 25 November 2013 - 09:27 AM

Gal reiktu visgi atsisakyti vinjetavimo su trakingu, nes ziauru kaip baisu... tikras hellowynas...




#21517 žmonės

Parašė: tiesakaipmelas 01 July 2013 - 09:09 PM

Prodiuseris

Rezisierius

Operatorius

Garso operatorius

Apsvietejas

Montuotojas

 

Pagrindas, jei nori kazka padaryt, bet jei yra multitasku (vienas zmogus darantis du darbus) - tai gali but 3 -ju zmoniu komanda. Bet tai tik trumpam metrui ir labai jau buitiniam.




#21367 Mikrofonai ir jų savybės

Parašė: tiesakaipmelas 29 May 2013 - 09:34 AM

Prieš nusiperkant bet kokią prekę, visada pravartu turėti bent „žalią supratimą“ apie pasirinkto produkto savybes, funkcijas bei galimybes. Tam, kad išsiaiškinti kokio mikrofono Jums reikia, iš pradžių tereikia atsakyti į kelis esminius klausimus:

  • kam bus naudojamas mikrofonas?
  • kokio tipo mikrofonas reikalingas - dinaminis ar kondensatorinis?
  • kokia turi būti mikrofono kryptingumo charakteristika?
  • koks turi būti mikrofonas - paprastas ar belaidis?

 

fig1shurevideomictypes.jpg?w=640

 

Pradžioje reik apsispręsti, kam naudosite mikrofoną - interviu įrašymui, koncertui, vokalui ar bendriniam garsui? Skirtingos situacijos reikalauja skirtingų mikrofonų, kadangi jie visi turi turi skirtingas charakteristikas. Mikrofonai, skirti bendriniam garsui, niekada neįrašys gero, vienos krypties garso, kadangi jo paskirtis yra kitokia.

Kas yra dinaminis ir kondensatorinis mikrofonai ir kokie jų skirtumai? Tai du - mikrofonų membranų tipai (dinaminė ir kondensatorinė membranos), kurios skirtingai priima ir apdoroją garsą. Dinaminiai mikrofonai, yra mažiau jautrūs aplinkos garsams, dažniausiai naudojami tose vietose, kur yra tikėtinas aplinkos triukšmas - kontoros darbas, ventiliacijos ūžimas ir pan, arba kai patalpa akustiškai yra neapdorota - turi girdimą reverberaciją, kas įraše girdima kaip nemalonus "kambario" garsas. Tačiau kondensatoriniai mikrofonai duoda geresnį tembrą, ir, jei tik yra įmanoma akustiškai apsitvarkyti patalpą - geriau naudoti juos. Žemiau esanti lentelė padės Jums daugiau suprasti dinaminio bei kondensatorinio mikrofonų skirtumus.

 

screen-shot-2013-05-29-at-11-58-32-am.pn

 

Svarbiausi mikrofonų parametrai: jautrumas, dažnių diapazonas ir dažninės charakteristikos netolygumas tame diapazone, bei kryptingumo charakteristika.

 

Jautrumas - tai mikrofono įtampos, kai apkrova vardinė, ir garso slėgio, veikiančio mikrofono jautrųjį elementą, santykis; matuojamas voltais (arba milivoltais). Nuo mikrofono jautrumo priklauso, kaip gerai ir kiek jis atkurs girdimo garso.

 

Dažnių diapozonas -  išreiškia mikrofono jautrumo priklausomybę nuo garso dažnio mikrofono akustinėje (vadinamojoje darbo) ašyje. Dažninės charakteristikos netolygumas apibūdinamas didžiausio ir mažiausio jautrumo santykiu vardiniame dažnių diapazone ir matuojamas decibelais. Kiekvienas mikrofonas yra unikalus, o dažnių charakteristika yra unikalumo sudedamoji dalis. Dažnių charakteristikos nustato mikrofono bazinį garsą (skambesį). Tai yra nustatoma pagal garso diapazoną (nuo žemiausių iki aukščiausių dažnių), kurį mikrofonas gali atvaizduoti bei kaip garsas keičiasi skirtingais dažniais.

 

Kryptingumo charakteristika - dar vadinama kryptingumo diagrama yra jautrumo, esant tam tikram dažniui, priklausomybė (polinėje koordinačių sistemoje) nuo kampo tarp mikrofono akustinės (darbo) ašies ir pasiekiančio mikrofoną garso krypties. Ši charakteristika priklauso nuo mikrofono garso ėmiklio konstrukcijos.

 

screen-shot-2013-05-29-at-11-37-59-am.pn

 

Kad būtų daug aiškiau, pažiūrėkite žemiau esanti video.

 

 

Na ir dar vienas klausimas - koks turi būti mikrofonas - paprastas ar belaidis? Belaidžio mikrofono naudojimas suteikia galimybę kalbančiąjam „neprisirišti“ prie konkrečios vietos, laisvai judėti, bet jis turi viena minusą - garsas gali būti iškraipytas aplinkinių radio dažnių. Todėl, jei aplinka yra nekontroliuojama ir joje yra daug trikdžių, elektros laidų virš galvos, bei radio dažnių - naudokite laidinį mikrofoną.

 




#21094 Spalvų korekcija su Magic Bullet Colorista ||

Parašė: tiesakaipmelas 06 May 2013 - 07:03 PM

Film'eikeris Stu Maschwitz suteikia bendrą apžvalgą apie Red Giants produktą - Magic Bullet Colorista II.

 

magiccolo.jpg

 

Jis nuodugniai paaiškina kaip veikia šis spalvų korekcijos įrankis ir kiek jis turi galimybių pakeisti jūsų video išvaizdą. Įrankį galima integruoti į montažo ir kompozicijos programas kaip Premiere, After Effects, FCP. Todėl, būtinai išbandykite ši puikų įrankį, kuris tikrai pakeis jūsų požiūrį į spalvų koregavimą.

 

Taigi, pradėkime!

 

 

 

 

 

 

http://vimeo.com/13311099

 

http://vimeo.com/19216343




#21086 Kameros judėjimas filme "Mr. 3000"

Parašė: tiesakaipmelas 05 May 2013 - 12:12 PM

Dažniausi klausimai susiję su kameros judėjimu yra: kodėl, kur ir kada. Judesys yra labai galingas įrankis pasakojant jūsų filmuojama istoriją. Jis gali sukurti įtampą, sukelti ašaras ar net juoką. Aš myliu judinančia kamerą, bet tik tada jei tai padeda istorijai, ją papildo. Judėti su kamera dėl to, kad tai galima daryti nėra gerai, kadangi judesys ne tik padeda istorijai, bet labai dažnai nuo jos atitraukia. Perskaitykite sceną ir paklauskite savęs, kaip judėjimas gali jums pagelbėti ir įtraukti žiūrovą į pačia istoriją. Kaip judėjimas kameros gali papildyti jūsų personažo emocijas ar savijautą.

 

Suteikti kamerai judėjimą mes galime panaudojus įvairiausius įrankius, kaip kranus, steadycam'us, vežimėlius (dolly) ar ištemptus lynus. Būdų ir įrankių yra įvairiu, bet šioje situacijoje mes pašnekėsime apie vežimėlį (dolly).

 

fischer-10-dollys_sm.jpg?w=640

 

Kaip pavyzdį mes paimsime viena sceną iš režisierius Charles Stone filmo "Mr. 3000". To filmo DOP yra Shane Hurlbut, kuris nufilmavo nemažą "Act of Valor" filmo dalį su canon 5D2. Jis pirmasis kinematografas patikėjęs fotoaparato sėkme didžiajame ekrane. Kagi, grįžkime prie pagrindiniu klausimų: kodėl, kur ir kada.

diagram-dolly-move_sm.jpg?w=640

KODĖL: Norima, kad auditorija pasinertu į Stan'o Ross (Bernie Mac) vidų ir jo emocijas. Geras pasakojimas visada apie emocijas. Stan'as ką tik grižo iš pensijos. Jis turi milžinišką ego. Jis buvo pavadintas Mr. 3000 už trijų tūkstančių kamuoliukų atmušimų jis tariamai padarė. Trys iš jų vėliau buvo numinusuoti. Kaip rezultatas, jis negali patekti į šlovės lentą. Jis grįžta iš pensijos gauti trys papildomus atmušimus ir padaryti istoriją.
Jo pirmasis po pensijinis žaidimas nenusisekė. Jis grįžta namo depresuotas ir liūdnas. Jis įsijungia televizorių sužinoti, ką Sporto centras mano apie jo pasirodymą. Stan'as naršo daug kanalų, tikėdamasis rasti gerą naujieną, tačiau taip jos ir neranda.

 

KUR: Mes esame jo kambaryje. Jis valgo šiek tiek likusio kinų maisto, kol spaudinėja nuotolinį valdymo pultą. Jis mano, kad kiekvienas sporto kanalas rodo jo nesekmę ir kad kiekvienas šaiposi iš jo.  Kai jis tuo įsitikina 100 procentų, pradedamas Dolly judėjimas aplink jį. Judėjimas aplink, lyg spiraliniai laiptai einanti žemyn, kurie personažą veda į depresines gelmes.

 

KADA: Kaip mes pradedam judėti mūsų spirale, jis stebi vyrų apkalbėjimus. Jų atsiradimas jo kambaryje, tai visiškas pripažinimas nesėkmės kuria jis patyrė.

 




#21084 Filmo kūrybinė komanda

Parašė: tiesakaipmelas 04 May 2013 - 03:34 PM

Norint kažka padaryti gerai, visuomet būtinas planavimas. Šiuo atvejų tas pats su filmo kūrybos procesu. Norint sukurti filmą, būtina filmo kūrybinė komanda, kurioje yra savo srities specialistai. Jų yra daug daugiau, nei aš čia paminėsiu, bet tai pagrindiniai  - be kurių būtų sunku išsiversti. Taigi, kas į ta kūrybinę komanda įeina ir kokios jų pareigos?

 

cinematographystudio_medium.jpg?w=640

 

Scenaristas
Tai scenarijaus autorius, kuris parašo scenarijų, pagal kuri prodiuserio sprendimu filmuojamas filmas. Scenarijus - savotiška instrukcija, kas ką kada ir kaip filme turi veikti ar sakyti. Scenaristui, gali tekti scenarijų perrašinėti daug kartų, adaptuoti jį pagal prodiuserio ir režisieriaus poreikį.

 

Prodiuseris
Prodiuserio užduotis, kad atsirastų reikalingos lėšos filmo kūrimui. Viena iš prodiuserio pareigų - surinkti filmavimo komandą. Taip pat, jis rūpinasi tuo, kad filmavimas baigtusi kuo sklandžiau ir greičiau. Posakis „Laikas – pinigai“ jam yra kasdienė realybė. Prodiuseriui dažnai tenka konfliktuoti ne tik su kūrybine komanda, kuri paprastai reikalauja daugiau laiko kūrybai, bet ir atlaikyti pinigų skyrusio objekto spaudimą („Kada pagaliau bus filmas?“, „Kodėl jis ne toks, kokį žadėjote?“, „Ar filme gali vaidinti mano žmona?“). Prodiuserį visi lupa už filmo nesėkmes. Tačiau jei filmas pasiseka, paprastai būtent prodiuseris finansiškai išlošia daugiausiai.

 

Režisierius
Režisierius prižiūri, kad viskas vyktų taip, kaip jam, anot jo vizijos, atrodo teisinga. Prieš filmavimą režisierius dažnai pakoreguoja scenarijų - rašo režisūrinį scenarijų, kuriame be istorijos ir dialogų yra daugybę techninių nuorodų, kaip turi judėti kamera, kaip sukomponuotas kadras ir t.t. Režisierius atsako už visus filmo kūrimo procesus ir juose dalyvauja, pradedant idėjos brandinimu, scenarijaus tobulinimu, aktorių atranka, baigiant nufilmuotos medžiagos montažu ir garsinimu.

 

Režisieriaus asistentas
Jo pareiga - užtikrinti, kad filmavimas eina savu laiku, išlaikant tokią darbo aplinką, kurioje režisierius, aktoriai ir filmavimo komanda žino kada ir kur turi atvykti į filmavimą, kada pradėti savo darbą ir kokiu laiku atlikti tam tikras užduotys, bei pareigas. Asistentas prižiūri kasdieni valdymą, iš dienos į dieną - tvarkaraščius, aktorių, režisieriaus bei komandos, įrangos ir scenarijaus filmavimo planavimą.

 

 

Scenarijaus vadovas
Tai scenarijaus eigos tęstinumo sekėjas ir jo pareiga stebėti, bei sekti kokia scenarijaus dalis buvo nufilmuota, o kokia dar ne. Jis padaro pastabas tarp to, kas iš tikrųjų buvo nufilmuota ir kas pasirodė scenarijaus nukrypimų. Yra daromos pastabos apie kiekvieną sceną, kadrą. Stebimi visi rekvizitai, blokavimas, kadruotes ir kiti duomenys, siekiant užtikrinti tęstinumą. Scenarijaus vadovo veikia labai padeda režisieriui, kadangi jis gali koncentruotis į kūrybinius aspektus, o ne detales. Scenarijus vadovo pastabos montažo režisieriui labai padeda ir paspartina montažą.

 

your-scripty-has-the-answers.jpg?w=640

 

 

 

Operatorius
Operatorius aikštelėje yra atsakingas už režisieriaus vizijos vizualinį pateikimą. Kaip ir kur stovės kamera? Ar ji stovės? Gal ją judinsime ar kabinsime? Kurį herojų pamatysime pirmą? Kiek jo matysime? Kaip sukurti didingą, o kaip apgailėtiną peizažą? Be to, operatorius turi išmanyti daugybę techninių dalykų: kameras, optiką, judėti padedančių įrenginių specifiką ir, svarbiausia, apšvietimo niuansus bei subtilybes.

 

 

Pirmasis operatoriaus asistentas
Atsakingas už fokusavimą filmavimo metu, kad filmuojamas objektas būtų visuomet fokuse. Taip pat, jo pareiga paruošti kamerą filmavimui.

 

Antrasis operatoriaus asistentas
Atsakingas už pliauškę ant kurios parašyta filmo pavadinimas, filmavimo datą, scenos numeris, dublio skaičius, taip pat prodiuserio ir režisieriaus pavardes. Prieš kiekvieną dublį šis žmogus išnyra priešais kamerą su pliauške; pasigirdus komandai: „Veiksmas!“ jis kuo skubiau sprunka šalin iš kadro. Taip pat jo pareiga prižiūrėti filmavimo įranga, ja paruošti filmavimui.

 

 

Garsistai
Tai labai svarbus aikštelės žmonės, kadangi garsas - tai 50 procentų filmo. Jų pareiga įrašyti kuo švaresnį ir aiškesnį garsą.

 

 

Apšvietėjai
Operatoriui, kaip ir režisieriui, paprastai padeda didelis būrys žmonių. Be asistentų aikštelėje visada sutiksite apšvietėjų – gvardiją rimtų vyrų su baltais ar juodais įvairaus dydžio ekranais, kurie atspindi prožektorių skleidžiamas šviesas, ar burėmis, kurios jas sugeria. Visos lempos, laidai ir elektros generatoriai – taip pat šių vyrų karalystė.

 

Aktoriai
Aktoriai – ryškiausia filmavimo aikštelės publika. Būtent juos visi matys ekrane, kai susirinks žiūrėti naujo filmo. Kiekvienas bent kartą koją į filmavimo aikštelę įkėlęs žmogus patvirtins, kad aktorių darbas neretai yra tiesiog pragariškas. Aktoriams tenka daugybė ne tik fizinių, bet ir emocinių išbandymų. Neįsijautęs gerai nesuvaidinsi, o ką reiškia įsijausti? Dažnai, tam tikra prasme, išgyventi.

 

Grimuotoja
Net jei jūsų oda jums atrodo ideali, grimuotoja gali manyti kitaip. Mat kamera paryškina visus trūkumus. Gerai, jei turite vaidinti spuoguotą, šerpetotą bestiją, tačiau visais kitais atvejais geriau nesiginčydami leiskitės grimuojami ar grimuojamos šios stebukladarės. Mat ji žino, jog nuo žemesnės temperatūros žmogaus nosis raudonuoja, o rankos mėlsta, jog dažną nuo kaitrių lempų pila prakaitas, ima ašaroti akys. Be to, grimuotojos moka, nenaudodamos nei lazdų, nei kitų šaltųjų ginklų, padaryti iš jūsų sudaužytą obuolį. Arba kraupų lavoną. Arba ateivį iš kitos planetos.

 

Kostiumų dailininkas
Filmams kostiumus kuriantys žmonės labai atidžiai stebi, kas ir kaip apsirengęs kur vaikšto. Dažniausiai kostiumų dailininkų užduotis yra sukurti ne kuo originalesnį ir gražesnį apdarą, o tokį, kuris įtikintų. Todėl jie mažiau rūpinsis dėl to, ar aktorius, pasidabinęs jų kūriniu, yra patenkintas savo išvaizda, ar priešingai – labai dėl jos susirūpinęs. Daug įdėmiau kostiumų dailininkai žiūri į monitorių, kuriame matyti, ką filmuoja kamera. Jie stebi, kaip krinta klostės, ar nėra nereikalingų raukšlių, ar visos sagos savo vietose.

 

Dailininkas
Visų galų meistras – ir padažyti, ir pagramdyti, ir užuolaidą parinkti, ir kosminę stotį suprojektuoti. Nors dailininko ekrane nematome, jo darbo rezultatas – pavykusi arba nepavykusi filmo atmosfera. Dailininkas neretai parenka filmavimo vietą, rekvizitą arba juos kuria. Jis gali parinkti ir pasiūlyti filmo koloritą, padėsiantį režisieriui geriau perteikti savo viziją. Kino dalininko darbas – meno rūšis, reikalaujanti itin didelio jautrumo ir imlumo aplinkai.

 

http://vimeo.com/63483212

 

Montažo režisierius
Tai asmuo, kuris surenka įvairius vaizdus į vientisą filmą, su režisieriaus pagalba.

 

Daugiau apie nepaminėtus filmavimo komandos narius galite sužinoti čia.

 




#21079 Patarimas: You are the spectator

Parašė: tiesakaipmelas 03 May 2013 - 05:52 AM

Uztat puikus showreel'as su puikia veiksmo ir kovu choreografija. (:


#20911 180 laipsnių taisyklė

Parašė: tiesakaipmelas 15 April 2013 - 09:08 PM

Kinomatografijoje – filmuojant filmą, siužetą, epizodą, kaip ir vairavime yra taisyklės, kuriu reikia laikytis norint išvengti nemalonumų ir problemų. Neužtenka, tiesiog pastatyti kameros bet kur, nuspausti “REC” mygtuką ir galvoti jog viskas bus gerai. Daugelis norime nufilmuoti puikia sceną, kuria vėliau galima bus sumontuoti su skirtingais kadrais ir puikiu testinumu, bet tiesa yra ta, jog jei nesilaikysime tam tikru taisyklių, mums tai padaryti nepavyks. Viena tokiu taisyklių – tai 180-ies laipsnių taisyklė, dar vadinama “aštuoniuke”.

Nuotrauka

Filmų kūrime, tai yra pagrindinė gairė ekrane rodanti erdvės ryšį tarp simbolių, daiktų ar personažų apibrėžtoje vietoje. Įsivaizduojamoji linija yra ašimi kuri jungia simbolius. Įsivaizduokit jog ši ašis tai permatomas stiklas pro kuri jus negalite praeiti, bet turite nufilmuoti sceną laikant kamerą šiapus stiklo. Šiame video jūs pamatysite pagrindinius taisyklės principus, kurie jums suteiks pagrindines žinias leidžiančias nufilmuoti taisyklingą sceną.