Peršokti prie turinio

Sveiki atvykę į Kinomanai.lt svetainę!
Prisiregistruokite, jei norite matyti visas forumo temas. Prisiregistravę ir prisijungę galėsite kurti naujas temas, rašyti atsakymus ir dar daugiau. Jei jau esate užsiregistravęs, prisijunkite čia - kitu atveju susikurkite paskyrą nemokamai!
Nuotrauka

Filmo kūrybinė komanda


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 4

#1
tiesakaipmelas

tiesakaipmelas

    Režisierius, ekspertas

  • Members
  • AkisAkisAkis
  • 656 Pranešimai:

Norint kažka padaryti gerai, visuomet būtinas planavimas. Šiuo atvejų tas pats su filmo kūrybos procesu. Norint sukurti filmą, būtina filmo kūrybinė komanda, kurioje yra savo srities specialistai. Jų yra daug daugiau, nei aš čia paminėsiu, bet tai pagrindiniai  - be kurių būtų sunku išsiversti. Taigi, kas į ta kūrybinę komanda įeina ir kokios jų pareigos?

 

cinematographystudio_medium.jpg?w=640

 

Scenaristas
Tai scenarijaus autorius, kuris parašo scenarijų, pagal kuri prodiuserio sprendimu filmuojamas filmas. Scenarijus - savotiška instrukcija, kas ką kada ir kaip filme turi veikti ar sakyti. Scenaristui, gali tekti scenarijų perrašinėti daug kartų, adaptuoti jį pagal prodiuserio ir režisieriaus poreikį.

 

Prodiuseris
Prodiuserio užduotis, kad atsirastų reikalingos lėšos filmo kūrimui. Viena iš prodiuserio pareigų - surinkti filmavimo komandą. Taip pat, jis rūpinasi tuo, kad filmavimas baigtusi kuo sklandžiau ir greičiau. Posakis „Laikas – pinigai“ jam yra kasdienė realybė. Prodiuseriui dažnai tenka konfliktuoti ne tik su kūrybine komanda, kuri paprastai reikalauja daugiau laiko kūrybai, bet ir atlaikyti pinigų skyrusio objekto spaudimą („Kada pagaliau bus filmas?“, „Kodėl jis ne toks, kokį žadėjote?“, „Ar filme gali vaidinti mano žmona?“). Prodiuserį visi lupa už filmo nesėkmes. Tačiau jei filmas pasiseka, paprastai būtent prodiuseris finansiškai išlošia daugiausiai.

 

Režisierius
Režisierius prižiūri, kad viskas vyktų taip, kaip jam, anot jo vizijos, atrodo teisinga. Prieš filmavimą režisierius dažnai pakoreguoja scenarijų - rašo režisūrinį scenarijų, kuriame be istorijos ir dialogų yra daugybę techninių nuorodų, kaip turi judėti kamera, kaip sukomponuotas kadras ir t.t. Režisierius atsako už visus filmo kūrimo procesus ir juose dalyvauja, pradedant idėjos brandinimu, scenarijaus tobulinimu, aktorių atranka, baigiant nufilmuotos medžiagos montažu ir garsinimu.

 

Režisieriaus asistentas
Jo pareiga - užtikrinti, kad filmavimas eina savu laiku, išlaikant tokią darbo aplinką, kurioje režisierius, aktoriai ir filmavimo komanda žino kada ir kur turi atvykti į filmavimą, kada pradėti savo darbą ir kokiu laiku atlikti tam tikras užduotys, bei pareigas. Asistentas prižiūri kasdieni valdymą, iš dienos į dieną - tvarkaraščius, aktorių, režisieriaus bei komandos, įrangos ir scenarijaus filmavimo planavimą.

 

 

Scenarijaus vadovas
Tai scenarijaus eigos tęstinumo sekėjas ir jo pareiga stebėti, bei sekti kokia scenarijaus dalis buvo nufilmuota, o kokia dar ne. Jis padaro pastabas tarp to, kas iš tikrųjų buvo nufilmuota ir kas pasirodė scenarijaus nukrypimų. Yra daromos pastabos apie kiekvieną sceną, kadrą. Stebimi visi rekvizitai, blokavimas, kadruotes ir kiti duomenys, siekiant užtikrinti tęstinumą. Scenarijaus vadovo veikia labai padeda režisieriui, kadangi jis gali koncentruotis į kūrybinius aspektus, o ne detales. Scenarijus vadovo pastabos montažo režisieriui labai padeda ir paspartina montažą.

 

your-scripty-has-the-answers.jpg?w=640

 

 

 

Operatorius
Operatorius aikštelėje yra atsakingas už režisieriaus vizijos vizualinį pateikimą. Kaip ir kur stovės kamera? Ar ji stovės? Gal ją judinsime ar kabinsime? Kurį herojų pamatysime pirmą? Kiek jo matysime? Kaip sukurti didingą, o kaip apgailėtiną peizažą? Be to, operatorius turi išmanyti daugybę techninių dalykų: kameras, optiką, judėti padedančių įrenginių specifiką ir, svarbiausia, apšvietimo niuansus bei subtilybes.

 

 

Pirmasis operatoriaus asistentas
Atsakingas už fokusavimą filmavimo metu, kad filmuojamas objektas būtų visuomet fokuse. Taip pat, jo pareiga paruošti kamerą filmavimui.

 

Antrasis operatoriaus asistentas
Atsakingas už pliauškę ant kurios parašyta filmo pavadinimas, filmavimo datą, scenos numeris, dublio skaičius, taip pat prodiuserio ir režisieriaus pavardes. Prieš kiekvieną dublį šis žmogus išnyra priešais kamerą su pliauške; pasigirdus komandai: „Veiksmas!“ jis kuo skubiau sprunka šalin iš kadro. Taip pat jo pareiga prižiūrėti filmavimo įranga, ja paruošti filmavimui.

 

 

Garsistai
Tai labai svarbus aikštelės žmonės, kadangi garsas - tai 50 procentų filmo. Jų pareiga įrašyti kuo švaresnį ir aiškesnį garsą.

 

 

Apšvietėjai
Operatoriui, kaip ir režisieriui, paprastai padeda didelis būrys žmonių. Be asistentų aikštelėje visada sutiksite apšvietėjų – gvardiją rimtų vyrų su baltais ar juodais įvairaus dydžio ekranais, kurie atspindi prožektorių skleidžiamas šviesas, ar burėmis, kurios jas sugeria. Visos lempos, laidai ir elektros generatoriai – taip pat šių vyrų karalystė.

 

Aktoriai
Aktoriai – ryškiausia filmavimo aikštelės publika. Būtent juos visi matys ekrane, kai susirinks žiūrėti naujo filmo. Kiekvienas bent kartą koją į filmavimo aikštelę įkėlęs žmogus patvirtins, kad aktorių darbas neretai yra tiesiog pragariškas. Aktoriams tenka daugybė ne tik fizinių, bet ir emocinių išbandymų. Neįsijautęs gerai nesuvaidinsi, o ką reiškia įsijausti? Dažnai, tam tikra prasme, išgyventi.

 

Grimuotoja
Net jei jūsų oda jums atrodo ideali, grimuotoja gali manyti kitaip. Mat kamera paryškina visus trūkumus. Gerai, jei turite vaidinti spuoguotą, šerpetotą bestiją, tačiau visais kitais atvejais geriau nesiginčydami leiskitės grimuojami ar grimuojamos šios stebukladarės. Mat ji žino, jog nuo žemesnės temperatūros žmogaus nosis raudonuoja, o rankos mėlsta, jog dažną nuo kaitrių lempų pila prakaitas, ima ašaroti akys. Be to, grimuotojos moka, nenaudodamos nei lazdų, nei kitų šaltųjų ginklų, padaryti iš jūsų sudaužytą obuolį. Arba kraupų lavoną. Arba ateivį iš kitos planetos.

 

Kostiumų dailininkas
Filmams kostiumus kuriantys žmonės labai atidžiai stebi, kas ir kaip apsirengęs kur vaikšto. Dažniausiai kostiumų dailininkų užduotis yra sukurti ne kuo originalesnį ir gražesnį apdarą, o tokį, kuris įtikintų. Todėl jie mažiau rūpinsis dėl to, ar aktorius, pasidabinęs jų kūriniu, yra patenkintas savo išvaizda, ar priešingai – labai dėl jos susirūpinęs. Daug įdėmiau kostiumų dailininkai žiūri į monitorių, kuriame matyti, ką filmuoja kamera. Jie stebi, kaip krinta klostės, ar nėra nereikalingų raukšlių, ar visos sagos savo vietose.

 

Dailininkas
Visų galų meistras – ir padažyti, ir pagramdyti, ir užuolaidą parinkti, ir kosminę stotį suprojektuoti. Nors dailininko ekrane nematome, jo darbo rezultatas – pavykusi arba nepavykusi filmo atmosfera. Dailininkas neretai parenka filmavimo vietą, rekvizitą arba juos kuria. Jis gali parinkti ir pasiūlyti filmo koloritą, padėsiantį režisieriui geriau perteikti savo viziją. Kino dalininko darbas – meno rūšis, reikalaujanti itin didelio jautrumo ir imlumo aplinkai.

 

http://vimeo.com/63483212

 

Montažo režisierius
Tai asmuo, kuris surenka įvairius vaizdus į vientisą filmą, su režisieriaus pagalba.

 

Daugiau apie nepaminėtus filmavimo komandos narius galite sužinoti čia.

 



#2
norton

norton

    Tylusis žiūrovas

  • Members
  • 8 Pranešimai:

puikus įrašas, ačiū. kadangi jis labiau orientuotas naujokams (kaip aš), tai siūlyčiau prirašyti specialybių pavadinimus angliškai, kad suprastum kas yra kas kai žiūri filmo creditus. beje, sakyčiau būtų verta paminėti ir extras.



#3
Vaidas Čekuolis

Vaidas Čekuolis

    Persona nongrata.

  • Members
  • AkisAkisAkis
  • 739 Pranešimai:

puikus įrašas, ačiū. kadangi jis labiau orientuotas naujokams (kaip aš), tai siūlyčiau prirašyti specialybių pavadinimus angliškai, kad suprastum kas yra kas kai žiūri filmo creditus. beje, sakyčiau būtų verta paminėti ir extras.

Netingek ;) "tiesakaipmelas" dave nuoroda i angliska versija su visomis pareigomis.



#4
hahaha

hahaha

    Tylusis žiūrovas

  • Members
  • 1 Pranešimai:

Aktoriai
Aktoriai – ryškiausia filmavimo aikštelės publika. Būtent juos visi matys ekrane, kai susirinks žiūrėti naujo filmo. Kiekvienas bent kartą koją į filmavimo aikštelę įkėlęs žmogus patvirtins, kad aktorių darbas neretai yra tiesiog pragariškas. Aktoriams tenka daugybė ne tik fizinių, bet ir emocinių išbandymų. Neįsijautęs gerai nesuvaidinsi, o ką reiškia įsijausti? Dažnai, tam tikra prasme, išgyventi.

 

Grimuotoja
Net jei jūsų oda jums atrodo ideali, grimuotoja gali manyti kitaip. Mat kamera paryškina visus trūkumus. Gerai, jei turite vaidinti spuoguotą, šerpetotą bestiją, tačiau visais kitais atvejais geriau nesiginčydami leiskitės grimuojami ar grimuojamos šios stebukladarės. Mat ji žino, jog nuo žemesnės temperatūros žmogaus nosis raudonuoja, o rankos mėlsta, jog dažną nuo kaitrių lempų pila prakaitas, ima ašaroti akys. Be to, grimuotojos moka, nenaudodamos nei lazdų, nei kitų šaltųjų ginklų, padaryti iš jūsų sudaužytą obuolį. Arba kraupų lavoną. Arba ateivį iš kitos planetos.????


GuL


#5
Tadas199

Tadas199

    Tylusis žiūrovas

  • Members
  • 5 Pranešimai:

Geri patarimai, kokių darbuotojų reikia, tačiau tokie pats svarbūs yra ir asistentai, bei kaip vykdomos darbuotojų atrankos. Žinoma, pradedant filmuoti, pagalbininkai būna namiškiai ar jų net nėra, tačiau vėliau, gera komanda ir tinkamas vadovas labai svarbu.






Vartotojų skaito šią temą: 0

narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0