Peršokti prie turinio

Sveiki atvykę į Kinomanai.lt svetainę!
Prisiregistruokite, jei norite matyti visas forumo temas. Prisiregistravę ir prisijungę galėsite kurti naujas temas, rašyti atsakymus ir dar daugiau. Jei jau esate užsiregistravęs, prisijunkite čia - kitu atveju susikurkite paskyrą nemokamai!
Nuotrauka

Patarimas: You are the spectator


  • Prašome prisijungti, kad galėtumėte parašyti atsakymą
Temoje atsakymų: 4

#1
filmakurys

filmakurys

    Tylusis žiūrovas

  • Members
  • 3 Pranešimai:
Nuotrauka
You are the spectator (jus esate stebetojas)
Filmai mus itraukia. Kodel? As manau, kad viena is priezasciu yra tai jog vaizdai yra rodomi taip tarsi matomi pro ziurovo akis. Tai sukuria efekta kad mes dalyvaujame scenoje kartu su personazais. Tik jie su mumis nesisneka, del to ziurovas gali atsipalaiduoti ir tik stebeti. Stebedamas jis daro isvadas, vertina ar sprendzia personazu pasirinkimus ir veiksmus. Kur mes stovime matomame kadre ir lemia kieno atzvilgiu vyksta veiksmas. Ar mes islydime zmogu, ar mes iseiname kartu su personazais.

Del to visuose geruose kino filmuose visi kadrai yra (POV) tarsi is ziurovo akiu. O ziurovas nesamoningai tuos matomus kadrus lygina su savo gyvenime matytais kadrais ir pagal tai isijaucia i filma. PVZ: pokalbiu metu mes dazniausiai ziurime i pasnekovo veida arba akis - kine kadrai atitinkami - veido close upai. Jeigu jum reiktu prisiminti kazkoki dalyka kuri jum yra kada kas pasakes ir isivaizduoti kaip tai atrode, tai dazniausiai vaizduoteje prisimintu to zmogaus veidas. Tokiu pavyzdziu galima butu prirasyti daug, bet geriau yra suprasti esme. O esme yra ta, kad filmu kadrai yra paremti TIK musu matytais kadrais is gyvenimo ir musu suvokimu apie tai ka mes matome. PVZ viename filme kamera skrenda kartu su issauta ginklo kulka taip tarsi ziurovas butu kulka arba sedetu ant kulkos! Taigi kino filmu kadrai atitinka musu regetus ar isivaizduotus vaizdus is gyvenimo. Jeigu kadrus rinksites neatsizvelgdami i tai kas norima pasakyti filme, bus sunku suprasti ir sekti siuzeta.

O kita esme yra ta, kad nors ir atrodo kad filmu kurimas yra kurybiskas dalykas, is tiesu daugiausia ten yra planavimo ir darbo (plano vykdymo). Ir kad be priezasties dalykai nedaromi. Visada, kartoju visada yra priezastis ir kuo priezastis yra aiskesne ir labiau tinka prie to ka norima pasakyti filme pasakojama istorija tuo geriau. Taigi jeigu esate naujokas filmu kurejas stai jum patarimas - parasykite teksta (nesvarbu kokio ilgio/apimties), kuris turetu minti / morala. Kad davus ta teksta perskaityti kitam zmogui jis ar ji suprastu apie ka eina kalba ar kame reikalas. Super faras tiria byla ir zudo blogiukus? Neuztenka. Gal geriau super faras kuriam visada sekdavosi tirti bylas ir zudyti blogiukus patiria gyvenimo ivairiu nuosmukiu ir nebesugeba atrasti savyje jegu? Jis yra priverstas susiimti ir bandyti is naujo. Moralas  - nepasiduok gyvenimo sunkumam. Bet sunkiausia bus visa ta minti perrasyti i scenariju, kuri perskaicius paaisketu moralas. Todel bandykit, klyskit, nebijokit suklysti dar syki kol gausis kazkas ka galima bus rodyti festivaly.

Sekmes!

#2
Gintarė

Gintarė

    Tylusis žiūrovas

  • Members
  • 11 Pranešimai:

Ištikrųjų labai geras straipsnis.Kaip tik ieškojau visur atsakymų į klausymą ,kaip gi pradėti kurti scenarijų ir vystitį pagrindinę idėją. :) Visiškai sutinku,jog stebėti aplinką yra įpatingai svarbu, bei stebėjimas aplikinių emocijas,veiksmus padeda pačiam žinoti ko tu nori iš aktorių, kai nori viską  kuo realistiškiau perteikti žiurovams :) Didelis dėkui! ^_^



#3
Salvijus

Salvijus

    Ekspertas

  • Members
  • AkisAkis
  • 246 Pranešimai:

Exuss, taigi ir parašyta, kad visuose GERUOSE filmuose, o ne visuose filmuose. Aš dabar ir pasimetęs - tai tie, kur iš paukščio skrydžio vaizdas yra, tai jau nėra geri filmai.... Kaip čia iš tiesų yra? :)

P.s. Pajuokavau, bet visgi reikia iki galo išsiaiškinti, kad žmonės klaidingai nesuprastų šios dviprasmybės.


Huge badminton fan

#4
tiesakaipmelas

tiesakaipmelas

    Režisierius, ekspertas

  • Members
  • AkisAkisAkis
  • 656 Pranešimai:
Uztat puikus showreel'as su puikia veiksmo ir kovu choreografija. (:

#5
filmakurys

filmakurys

    Tylusis žiūrovas

  • Members
  • 3 Pranešimai:

Na, kadrų visokių yra, tikrai ne visi yra POV. Close-up juk nėra POV, mastet shot irgi nėra POV, arba kokios mūšio scenos vaizdas iš paukščio skrydžio irgi nėra POV. 

 

Prisiminkite ar kada esate apziurinejes koki nors idomu daikta kad butu teke ji pasiimti i rankas ir patyrineti is arciau - close up. Ar kada esate uzkopes ant kalvos ir gerejesis panorama - musio scenos vaizdas. Ar kada esate skride lektuvu ir pro langa stebeje zemes ir mazycius objektus :) - paukscio skrydis. Taip galeciau pateikti daug pavyzdziu, nes musu pasamoneje per visa gyvenima yra uzsifiksave daugybe ivairiausiu vaizdu is gyvenimo. Gal ir blogai, kad naudoju termina, taciau sakydamas POV as turiu omeny kadrus panaudotus taip kad jie issauktu ir asocijuotusi su pasamone = labiau itrauktu ziurova. Kartais tie kadrai naudojami meginant ziurova patalpinti i tikrame gyvenime visiskai neimanoma 'kailii' / pozicija. PVZ: viename filme "Karo Dievas" (su N. Cage), tiksliau opening sequence yra naudojami kadrai is amunicijos perspektyvos, tarsi norint ziurovui pasijausti / suprasti ka patiria kulkos. Tame filme rodo kaip jas transportuoja, o veliau: kaip kulka yra issaunama ir mes (ziurovas) kartu su kulka skriejame i zmogaus galva ir uzmusame ji.

 

Istrauka galite pasiziureti cia:



Taigi terminas POV cia gal ir panaudotas neteisingai , bet noriu pasakyti kad vaizdas kine yra ne kas kita kaip kalba tarp ziurovo ir pasakojamos istorijos. Ir kad ziurovas isijaustu i istorija ir patirtu tai kas sumanyta jam patirti (filmo ideja), yra naudojami atitinkami kadrai. Kad sia kino kalba perteikti tai kas yra norima pasakyti visai nebutina kurti 100% tikslumo su realybe. Stai pavyzdys: Labai daznai per filmu/serijalu pradzia kamera tiesiog skrenda virs miesto - tai nebutinai reiskia, kad mes lektuvu atvykstame i miesta. Sis kadras naudojamas labiau perkeltine reiksme. Rodomas didelis vaizdas leidzia suprasti kur vyksta veiksmas, po to einama prie smulkmenu. Panasiai kaip gamtos moksluose aiskinama daleliu sandara: nuo didesniu elementu iki mazesniu.

Pabaigai noreciau pasakyti  jog nesugebu labai gerai paaiskinti sitos idejos zodziais, bet kino kalbos esme egzistuoja ir yra tikras dalykas. I visa sita reikala galima pazvelgti labai paprastai. Tereikia uzduoti viena, gal du klausimus. Pirmas: kas yra kinas? O antras:  "Kodel kinas veikia?" arba perfrazavus "Kodel mes suprantame kina?" cia is esmes tas pats. Manau, jeigu gilinsimes i atsakymu ieskojima siems klausimams tikrai nepakenksim sau procese tapant geresniais kino menininkais.






Vartotojų skaito šią temą: 0

narių: 0, svečių: 0, slaptų narių: 0